Jak trenować na skakance

skakanka, ćwiczenia, technika Gdzie mogę trenować na skakance?

Tak napraw możesz trenować w domu albo na świeżym powietrzu (podwórku, w parku itp.) Ważne jest podłoże. Najlepsze podłoże jest takie które jest stabilnie, płaskie i względnie miękkie. Należy kategorycznie unikać skakania na bardzo twardych nawierzchniach, np. na betonie.

Jeśli podejmiesz kroki i decyzje że chcesz trenować w domu, wybierz duży pokój, uważaj na żyrandol i miej na uwadze sąsiadów. Najlepiej skakać na podłożu amortyzującym takim jak syntetyczna lub drewniana nawierzchnia. Jeżeli chcesz ćwiczyć na dworze, pamiętaj o w miarę dobrym, sportowym i amortyzującym obuwiu! Trening najlepiej wykonywać trzy razy w tygodniu po pół godziny. Pamiętaj ! Systematyczność to podstawa sukcesu.


Prawidłowa technika skakania na skakance

Technika nie jest trudna, ale bardzo istotna. Należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach:

1. Wyprostowana postawa.

2. Wciągnięty brzuch.

3. Ugięte łokcie i trzymanie ich blisko tułowia.

4. Odchyleniu dłoni na boki.

5. Cofnięcie barków.

6. Wykonywanie obrotów linką, nadgarstkami i dłońmi.

7. Unikaniu ruchów barkami.

8. Skakać na niewielką wysokość.

9. Skacz na palcach.

Podczas treningu nie forsuj przesadnie organizmu. Dostosuj do swoich indywidualnych predyspozycji tempo, czas i rodzaj skoków. Nie musisz się śpieszyć i pamiętaj, że ważniejsza od szybkości jest prawidłowa postawa. Skoki na skakance mogą być bardzo różne.


Nie przyzwyczajaj się do jednego ćwiczenia, warto mieszać techniki. Wyróżniamy kilka typów skoków:

1. Bieg w miejscu.

2. Podskoki w miejscu.

3. Podskoki z wykrokiem na boki.

4. Podskoki z wykrokiem na przód lub tył.


Trochę trudniejsze techniki ale po opanowaniu podstawowych skoków, warto je wprowadzić w swój trening:

1. Krzyżowanie skakanki tzw. ósemki.

2. Dwa podskoki na jeden obrót.

3. Podskoki na jednej nodze.

4. Podskoki naprzemienne (raz na jednej, raz na drugiej nodze).

5. Skakanie do tyłu.


Jeżeli Twój poziom jest już dobry, skoki wykonuj:

1. Naprzemiennie.

2. Seriami najlepiej przez 4-5 minut.

3. Stosuj utrudnienia.

4. Zwiększaj tempo.

 

Rozgrzewka i rozciąganie

Koniecznie pamiętaj zawsze o rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu na skakance! Rozgrzej stawy, nadgarstki ramiona, kostki, zrób kilkanaście skłonów. Dzięki temu unikniesz kontuzji stawów. Natomiast po treningu porządnie się rozciągnij.

Ciekawostka: Światowy rekord ilości oddanych skoków na skakance wynosi – 188 skoków w czasie 30 sekund!

Zacznij skakać na skakance i pobij własny rekord, modelując i wzmacniając przy tym ciało, poprawiając zdrowie i kondycję organizmu.

Jeżeli interesuje Cie jak przedłużyć i poprawić funkcjonowanie swojego organizmu, to zostaw swój emial, a wyślę Ci raport który porusza ten temat. :)

Osoby weszły na tą stronę ze słowa kluczowego:

Related posts:

Tags: , , ,

Loading Facebook Comments ...

No comments yet.

Leave a Reply

Przeczytaj poprzedni wpis:
Pozytywny wpływ starej dobrej skakanki.

Skakanka z dzieciństwa. Skakanka to nic innego jak przyrząd gimnastyczny o nie bywałej prostej konstrukcji, sznurek wprawiany w ruch pozwala...

Zamknij