Zdrowa dieta to dieta komponowana racjonalnie, w oparciu o wiedzę o składnikach odżywczych i ich wpływie na ludzki organizm. Które z artykułów spożywczych i produktów z Twojej kuchni mogą Ci zaszkodzić? Zapraszamy do lektury!

Nadmiar cukru i soli w potrawach

Aby zdrowo jeść, należy ograniczyć ilość cukru i soli w posiłkach i unikać produktów typu:

  • fast food
  • jedzenie z puszki
  • sosy w proszku
  • produkty wędzone
  • słone przekąski
  • słodycze
  • produkty konserwowane

Tłuszcze zwierzęce (smalec, masło, śmietana)

Zbyt duża ilość tłuszczy zwierzęcych w diecie może sprzyjać powstawaniu skrzepów w naczyniach krwionośnych, dlatego warto w miarę możliwości zamieniać je na tłuszcze roślinne. Dodatkowym aspektem przemawiającym za ograniczeniem spożywanych tłuszczy zwierzęcych jest ich działanie prozapalne, sprzyjające powstawaniu stanom zapalnym stawów oraz nowotworów.

Herbata z cytryną

Badania dowiodły, że glin zawarty w liściach herbaty może wejść w reakcję z sokiem cytrynowym i przyczyniać się do rozwoju choroby Alzheimera. Cytrynę można dodawać do słabej herbaty i dopiero po usunięciu herbacianych fusów i liści.

Białe pieczywo

Pieczywo pszenne prowadzi do szybkich skoków cukru we krwi i jest ubogie w składniki odżywcze. Biały chleb i bułki są także niezdrowe dla bezglutenowców. W kuchni lepiej zastąpić białe pieczywo jego pełnoziarnistym odpowiednikiem.

Parówki

Parówki to mięso przetworzone, a zgodnie z wieloma badaniami, spożywanie przetworzonych produktów mięsnych może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka okrężnicy, cukrzycę, a także wiele chorób serca. Kupując parówki, należy zwrócić uwagę na to, by zawierały one jak najmniej sztucznych konserwantów i glutaminianu sodu.

Zupki chińskie

Błyskawiczne w przygotowaniu zupki chińskie to prawdziwa kopalnia chemicznych wzmacniaczy smaku, konserwantów i soli. Makaron wchodzący w skład takiej zupki jest praktycznie pozbawiony wartości odżywczych, częste spożywanie tego typu przekąsek może doprowadzić do rozregulowania trawienia, pogorszenia stanu cery i nadciśnienia.

Słodkie napoje

Kolorowe, słodzone cukrem gazowane napoje to puste kalorie, duża ilość konserwantów oraz barwników. Regularnie spożywane przyczyniają się do wypłukiwania wapnia z organizmu, sprzyjają próchnicy i powodują gwałtowny wyrzut cukru do krwi.

Komentowanie wyłączone