Czas pandemii nie sprzyja osobom, które chcą ćwiczyć na siłowni. Te miejsce zostały zamknięte do odwołania, dlatego zadbać o swoje ciało i kondycje można w domu. W tym artykule dowiesz się jak trenować w domu i jakie ćwiczenia możesz z powodzeniem wykorzystywać.

Z tego artykułu dowiesz się o zaletach treningów domowych, a także jakie ćwiczenia możesz wykonywać nie wychodząc na siłownię.

Jak zacząć trenować w domu?

Na samym początku zastanów się ile możesz czasu poświęcić na trening, jaka pora dnia będzie dla Ciebie odpowiednia. Najlepiej jeśli taki trening będzie trwał przez godzinę przynajmniej 3 razy w tygodniu. Musisz pamiętać o tym, aby ćwiczenia przez Ciebie wykonywane były różnorodne. Wzmacniały twoje mięśnie i poprawiały wydolność. Trening siłowy musi obejmować mięśnie pleców, brzucha, górnej i dolnej części ciała. Najlepiej jeśli twój trening rozpocznie się od 3 ZESTAWÓW ĆWICZEŃ po 15 minut każde powtórzenie. Wraz z postępem zacznij stopniowo zwiększać intensywność oraz czas treningu nie zapominając przy tym słuchać swojego ciała, które może dawać Ci wiele sygnałów. Pamiętaj, że każde ćwiczenie powinno być wykonane technicznie dobrze, aby nie nabawić się kontuzji i optymalizować efekty treningu. Jeśli nie wiesz jak ułożyć sobie plan ćwiczeń możesz do tego wykorzystać internet, w którym znajdziesz wiele filmików z ćwiczeniami. Przed rozpoczęciem swojego treningu zadbaj o odpowiedni sprzęt, który wykorzystasz. Dobrze by było, aby był on nieskalanej jakości. Do ćwiczeń przyda Ci się na pewno mata, strój sportowy, guma czy hantelki.

Jaki sprzęt nada się do treningu w domu?

Jeśli chcesz zacząć przygodę z trenowaniem w domu na pewno przyda Ci się do tego odpowiedni sprzęt. Poniżej znajdziesz propozycje, które możesz wykorzystać do swoich ćwiczeń.

  1. Sztanga i hantle – Ćwiczenia takie jak przysiady z obciążeniem, wyciskanie hantli czy uginanie ramion z hantlami.
  2. Gumy oporowe – Pomogą w dodaniu dodatkowych bodźców mięśniom.
  3. Fitball – Sprzęt świetnie nadaje się do modyfikacji ćwiczeń.
  4. Skakanka – Nada się do przeprowadzenia treningu cardio.
  5. Obciążniki na nadgarstki i kostki – Zwiększą intensywność treningu dając lepsze efekty wymodelowania sylwetki.

Zobacz także: https://humanhealth.pl/dieta-pudelkowa-z-dostawa-do-domu-sposob-na-zdrowe-zywienie.

Komentowanie wyłączone