Kalistenika jest znana już z czasów starożytnych. Ćwiczenia z własnym ciężarem pomagają wyrzeźbić mięśnie, poprawiają także ogólną kondycję. Marzy Ci się kalistenika w domu? Jak się okazuje, sport ten nie wymaga dużej ilości profesjonalnego sprzętu, możesz zacząć ćwiczyć od zaraz!

Kalistenika w domu – 5 powodów, dla których warto trenować!

Kalistenika  w domu – dlaczego warto? Oto 5 głównych powodów!

1. Korzystny wpływ na układ krążenia

Kalistenika to sport, który ma bardzo korzystny wpływ na układ krążenia. U osób, które ćwiczą, maleje ryzyko wystąpienia chorób układu krwionośnego. Trening poprawia krążenie, dotlenia ciało i doskonale pobudza cały organizm.

2. Rozbudowa tkanki mięśniowej

Kalistenika to trening ukierunkowany na wiele różnych partii ciała. Ćwicząc regularnie, możemy wzmocnić i rozbudować mięśnie nóg, mięśnie brzucha, tricepsy, bicepsy oraz mięśnie grzbietu.

3. Spalanie tkanki tłuszczowej

Regularny trening to błogosławieństwo dla naszej sylwetki. Nie tylko można dzięki niemu zbudować pożądaną masę mięśniową, ale też spalić niechciane kalorie i kilogramy! W przypadku kalisteniki szczególnie ważne jest, że sport ten angażuje do pracy wszystkie mięśnie. Ćwicząc różne partie ciała, np. wykonując pompki lub zwisy na drążku, spalamy tłuszcz także z innych obszarów – np. brzucha.

4. Nieduże koszty

Aby zacząć ćwiczyć kalistenikę w domu, tak naprawdę nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Koszty treningów są bardzo niskie, a nawet zerowe. Wystarczy dobry i wygodny strój do ćwiczeń i buty. Dopiero w dalszych etapach można pomyśleć o zakupie profesjonalnego sprzętu, np. ławki do ćwiczeń.

5. Duże możliwości ćwiczeń

Mimo że koszty uprawiania kalisteniki są nieduże, to możliwości wykonywania ćwiczeń są praktycznie nieograniczone. Kalistenikę można zacząć ćwiczyć od razu, wystarczy samozaparcie, kawałek wygodnej podłogi i wolny czas. Ćwiczyć można także na wolnym powietrzu, tzw. street workout to trening, który wykorzystuje elementy otoczenia, np. plac zabaw, schody, ławkę lub… trzepak.

Kalistenika w domu – bo będzie potrzebne?

Podstawowe ćwiczenia to pompki, przysiady, mostek oraz wznosy nóg nad głowę lub kolan do klatki. Jeśli wejdziesz na bardziej zaawansowany poziom ćwiczeń, z pewnością będziesz chciał rozszerzyć plan treningowy o ćwiczenia na drążku i trening na równoważni. Wtedy warto pomyśleć o zakupie podstawowego sprzętu lub zacząć odwiedzać klub fitness / plenerowe siłownie.

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone