Nadmiar cukru w diecie wpływa nie tylko na metabolizm. Negatywnych skutków spożywania cukru jest znacznie więcej. Skąd wiadomo, że za dużo słodzimy? Jakie są konsekwencje zbyt dużego spożycia cukru? Zapraszamy do lektury!

Nadmiar cukru w diecie – skąd wiadomo, że za dużo słodzimy?

Nasz organizm wykorzystuje cukier do wytwarzania energii, jednak nie bez powodu substancja ta jest nazywana „białą śmiercią”. Nadmiar cukru może doprowadzić do poważnych szkód w organizmie. Skąd wiadomo, że zbyt dużo słodzimy? Jedną z największych oznak jest uczucie zmęczenia i brak energii. O zbyt wysokim poziomie cukru we krwi może także świadczyć nieustanna ochota na słodycze, nadwaga, wysokie ciśnienie krwi, problemy skórne oraz większa podatność na infekcje.

Nadmiar cukru w diecie – konsekwencje zbyt dużego spożycia cukru

Nadmiar cukru w diecie jest niebezpieczny dla wielu układów ludzkiego organizmu. Nadmierne spożywanie cukru może doprowadzić do:

  • Próchnicy zębów
  • Wypłukiwania wapnia z kości
  • Otyłości – cukier przyczynia się do zwiększenia ilości magazynowanej tkanki tłuszczowej i stłuszczenia wątroby, w konsekwencji może dojść do zawału serca oraz udaru mózgu
  • Rozwoju cukrzycy typu II – cukier podnosi poziom insuliny we krwi
  • Poważnych schorzeń układu krwionośnego – hiperglikemia, czyli zbyt wysoki poziom cukru we krwi, może doprowadzić do uszkodzenia mięśnia sercowego i zwiększenia poziomu cholesterolu we krwi (co może doprowadzić do rozwoju miażdżycy)
  • Chorób nerek
  • Przyspieszenia procesów starzenia się skóry
  • Szybszego starzenia się mózgu i wystąpienia choroby Alzheimera
  • Uszkodzeń układu nerwowego
  • Osłabienia układu immunologicznego – nadmiar cukru przyczynia się do osłabienia organizmu i zwiększenia podatności na infekcje
  • Zaburzeń funkcjonowania układu pokarmowego
  • Zaostrzenia stanów zapalnych stawów
  • Zwiększenia ryzyka depresji o prawie 60%
  • Występowania problemów z pamięcią i koncentracją

Jak wyregulować poziom cukru w organizmie?

Aby wyregulować poziom cukru w organizmie, warto co jakiś czas przeprowadzać odpowiedni detoks oraz używać zdrowych zamienników do słodzenia żywności. Dietetycy zalecają, by eliminować cukier stopniowo, zalecane jest samodzielne gotowanie w domu, ze świeżych produktów oraz unikanie przetworzonej żywności, słodzonych gazowanych napojów oraz jedzenia typu fast-food.

Komentowanie wyłączone