Czy wiesz, jak wygląda jadłospis na płaski brzuch? Wystarczy kilka zmian w Twojej diecie, by cieszyć się piękną i zgrabną sylwetką cały rok! Co jeść? Czego unikać? Zapraszamy do lektury!

Jadłospis na płaski brzuch – które produkty są zalecane?

Jadłospis na płaski brzuch to dieta, której podstawowym składnikiem jest błonnik spożywczy. To składnik, który wpływa pozytywnie na pracę układu pokarmowego, pobudza perystaltykę jelit i zmniejsza wchłanianie cholesterolu. Błonnik pomaga oczyścić organizm z toksyn, obniża stężenie glukozy we krwi i regeneruje błonę śluzową. Substancja ta zapobiega zaparciom i cukrzycy oraz wspomaga walkę z nadwagą, zmniejszając łaknienie.

Produkty zalecane na płaski brzuch to artykuły spożywcze bogate w błonnik, czyli owoce i warzywa. W diecie nie powinno zabraknąć także:

  • Chudego mięsa (indyk, cielęcina, kurczak)
  • Produktów pochodzenia mlecznego (kefir, jogurt, zsiadłe mleko)
  • Produktów pełnoziarnistych (pieczywa, kasza, makaron, otręby)
  • Płynów (w różnej postaci)

Jadłospis na płaski brzuch – których produktów należy unikać?

Aby cieszyć się płaskim brzuchem, należy unikać produktów powodujących wzdęcia. Niewskazane są:

  • Bób
  • Groch
  • Fasola
  • Kapusta
  • Brukselka
  • Brokuły

Należy unikać także produktów tłustych, takich jak boczek, słonina, żółty ser i dania mączne, potraw smażonych oraz tradycyjnego, pszennego pieczywa. Niewskazana jest żywność wysoce przetworzona i dania typu fast food, a także potrawy przepełnione sodem, takie jak zupki w proszku, dania instant i sosy w słoikach.

Zdrowa dieta to za mało, by mieć płaski brzuch, pamiętaj o ćwiczeniach!

Aby cieszyć się zgrabnym i płaskim brzuchem, poza stosowaniem diety powinno się również dbać o aktywność fizyczną. Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinny angażować do pracy wszystkie mięśnie, nie tylko mięsień prosty. Warto włączyć do regularnie wykonywanych ćwiczeń:

  • skrętoskłony — zginanie tułowia w pozycji leżącej, po ukosie do kolana
  • grzbiety
  • nożyce pionowe — ruchy nogami przypominające nożyce, wykonywane nisko nad ziemią, w pozycji leżącej na plecach

Ćwiczenia te można wykonywać w domowych warunkach, na karimacie, kluczem do sukcesu, czyli zgrabnej i szczupłej sylwetki, jest systematyczność i regularność. Wystarczy poświęcić 20 minut dziennie, by cieszyć się zadbanym ciałem!

Udostępnij.

Zostaw komentarz